Project
Batavia Coffee kwam naar mij met de vraag of ik hun speciaal gebrouwen koffie van een unieke identiteit kon voorzien, een project wat tot heden steeds verder is uitgebreid, zoals hieronder beschreven staat. Ik ben destijds van start gegaan met een logo, geinspireerd op de ontstaansgeschiedenis van het brouwproces.
-
Logo & huisstijl
-
Packaging & visual design
-
Print design


Project
Batavia Coffee kwam naar mij met de vraag of ik hun speciaal gebrouwen koffie van een unieke identiteit kon voorzien, een project wat tot heden steeds verder is uitgebreid, zoals hieronder beschreven staat. Ik ben destijds van start gegaan met een logo, geinspireerd op de ontstaansgeschiedenis van het brouwproces.
-
Logo & huisstijl
-
Packaging & visual design
-
Print design

Logo & huisstijl
Batavia Coffee dankt zijn naam aan de ontstaansgeschiedenis van de koffiezetmethode. In de tijd van de V.O.C. werd koffie vanuit de plantages in Zuid-Oost Azië meegenomen naar Europa, maar warm gezette koffie was niet houdbaar tijdens de reis.Zo is Cold Drip coffee ontstaan.
Het logo is geïnspireerd op een gebouw wat staat in een van de oude plantages. Voorwaarden voor de logo en huisstijl waren:
- Authentiek
- Luxe uitstraling dat de kwaliteit van het product uitbeeldt
Packaging & visual design
Na het logo en de huisstijl eenmaal vorm had gekregen kon er een begin worden gemaakt met de uitstraling en identiteit van de packaging van de flesjes. Deze zijn elk geïnspireerd op de streek/regio waar de koffiebonen zijn geteeld en hebben steunkleuren om dit onderscheid te benadrukken. Elk van de visuals is apart ontworpen voor Batavia Coffee.


Packaging & visual design
Na het logo en de huisstijl eenmaal vorm had gekregen kon er een begin worden gemaakt met de uitstraling en identiteit van de packaging van de flesjes. Deze zijn elk geïnspireerd op de streek/regio waar de koffiebonen zijn geteeld en hebben steunkleuren om dit onderscheid te benadrukken. Elk van de visuals is apart ontworpen voor Batavia Coffee.

Printdesign
Naast etiketten zijn er ook opberg en presentatie materialen ontworpen als trays, 6- en 3pack dozen, als ook menukaarten en receptenboekjes. Dan tot slot meerdere marketinguitingen voor op evenementen en beurzen, denk aan banners, flyers & posters.